УРОК 25

Лабораторна робота № 3

Тема. Дослідження коливань нитяного маятника

Мета: переконатися на досліді, що період коливань нитяного ма ятника не залежить від амплітуди його коливань і маси, проте залежить від довжини нитки.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп'ютер або ноутбук (для колективної роботи в класі); планшет або смартфон (для індивідуальної роботи).

Підготовка до експерименту

  1. Переконайтеся, що ви знаєте відповіді на такі запитання:
  2. Підготуйте обладнання:

Експеримент

Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.

Таблиця для результатів експерименту

1 дослід

  1. Відхиліть маятник на кут 15°, цей кут дозволить при довжині маятника 1 м отримати амплітуду приблизно 0,25 м.
    Інтерактивна симуляція Phet (Лабораторія маятників)
  2. Запустіть маятник, після 20 коливань зупиніть. Час, за який маятник здійснив ці коливання, запишіть в таблицю.

2 дослід

Збільшіть амплітуду до 0,5 м (цій амплітуді відповідає кут відхилення маятника 30°). Запустіть маятник та виміряйте час 20 - ти коливань.

Інтерактивна симуляція Phet (Лабораторія маятників)

3 дослід

Змініть масу маятника, наприклад, до 0,5 кг. Установіть амплітуду таку, як в першому досліді - 0,25 м. Запустіть маятник та виміряйте час 20 - ти коливань.

Інтерактивна симуляція Phet (Лабораторія маятників)

4 дослід

Зменшіть довжину маятника, наприклад, до 0,5 м. Встановіть масу тягарця таку, як в першому досліді - 1 кг. Установіть амплітуду також таку, як в першому досліді - 0,25 м (для цього відхиліть маятник на 30°). Запустіть маятник та виміряйте час 20 - ти коливань.

Інтерактивна симуляція Phet (Лабораторія маятників)

Опрацювання результатів експерименту

Для кожного експерименту визначте період коливань, використовуючи формулу:

Період коливань

Результати занесіть до таблиці.

Аналіз експериментального дослідження та його результатів

Проаналізувавши експеримент та його результати, зробіть висновок, у якому дайте відповіді на такі питання:

  1. Які величини ви навчилися вимірювати?
  2. Чи залежить період коливань маятника:
  3. Які чинники вплинули на точність результатів?