УРОК 17

Лабораторна робота № 1

Тема. Визначення середньої швидкості руху тіла

Мета: дослідити нерівномірний рух тіла; виміряти середню швидкість руху тіла.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп'ютер або ноутбук (для колективної роботи в класі); планшет або смартфон (для індивідуальної роботи); інтерактивна симуляція "Phet" (Парк для скейтів).

Підготовка до експерименту

  1. Переконайтеся, що ви знаєте відповіді на такі запитання:
  2. Підготуйте обладнання:

Експеримент

Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.

Таблиця для результатів експерименту
  1. Клацнувши на значок рулетки (знизу на правій консолі), виміряйте довжину трека. Ця відстань дорівнює шляху, який долатиме скейтбордист, рухаючись уздовж трека.
    Інтерактивна симуляція Phet (Парк для скейтів)
  2. Встановіть скейтбордиста на верхню частину трека. Для того, щоб він не з’їжджав з трека відразу, натисніть на паузу.
    Інтерактивна симуляція Phet (Парк для скейтів)
  3. Візьміть з нижньої частини правої консолі секундомір та запустіть його. Секундомір почне відраховувати час після того, як ви натисните на пуск для руху скейтбордиста.
    Інтерактивна симуляція Phet (Парк для скейтів)
  4. Натисніть на пуск для руху скейтбордиста, в кінці трека зупиніть. Секундомір покаже час руху. Для більш точного вимірювання можете активувати функцію "повільно".
    Інтерактивна симуляція Phet (Парк для скейтів)
  5. Повторіть експеримент ще двічі, встановивши трек під іншими кутами, наприклад, так, як на зображеннях.
    Інтерактивна симуляція Phet (Парк для скейтів) Інтерактивна симуляція Phet (Парк для скейтів)

Опрацювання результатів експерименту

Для кожного експерименту визначте середню швидкість руху, використовуючи формулу:

Середня швидкість руху тіла

Результати занесіть до таблиці.

Аналіз експериментального дослідження та його результатів

Проаналізувавши експеримент та його результати, зробіть висновок, у якому дайте відповіді на такі питання:

  1. Який рух ви вивчали?
  2. Значення якої величини визначили?
  3. Які результати отримали?
  4. Які чинники вплинули на точність результатів?

Творче завдання

Продумайте і запишіть план проведення експерименту, мета якого довести, що середня швидкість нерівномірного руху скейтбордиста похилим треком на всьому шляху відрізняється від середньої швидкості руху на половині шляху. Поясніть, чому ці значення не збігаються.

Інтерактивна симуляція Phet (Парк для скейтів)

Інтерактивна симуляція "Phet" (Парк для скейтів).